Nieuwe actie: gratis online energiegesprek met 50,- waardebon

Deze week starten ruim 30 speciaal getrainde energiecoaches van Wattnu met gesprekken via telefoon en/of beeldbellen. Zij geven inwoners van Gooise Meren gratis advies op afstand bij het nemen van eenvoudige maatregelen om energie te besparen. Ook de huurders van de woningcorporaties komen in aanmerking.
Samen met de bewoner wordt er gekeken welke kleine maatregelen relevant zijn. Vaak is het mogelijk om met enkele kleine investeringen en meer energie bewustzijn 10% op het energieverbruik te besparen. Kleine maatregelen zijn relatief goedkoop en makkelijk uitvoerbaar, zoals bijvoorbeeld radiatorfolie, tochtstrippen of LED-lampen.

Deze actie is een gezamenlijk project met de gemeente, energiecoöperatie Wattnu, de Adviesraad Werk & Inkomen en de woningcorporaties. Dudok Wonen, Woningstichting Naarden, Het Gooi en omstreken, De Alliantie en Ymere dragen bij voor hun huurders. Na afloop van het gesprek krijgt de aanvrager ook een ludieke placemat met 24 bespaartips, en een waardebon waarmee voor € 50,- producten kunnen worden uitgezocht op de website www.energiebespaarshop.nl.

Aanmelden voor het gratis online energiegesprek kan via www.wattnu.org/actie. Wees er snel bij want er zijn een beperkt aantal waardebonnen van € 50,- beschikbaar.

Over Wattnu

Wattnu, die bovenstaande energiegesprekken zal voeren, is een coöperatie voor en door bewoners zonder winstoogmerk en commerciële belangen. Zij organiseert o.a. informatiebijeenkomsten in wijken in samenwerking met de buurtplatforms, collectieve inkoopacties en heeft energiecoaches die inwoners helpen bij het verduurzamen van hun woning. Meer weten? Kijk op www.wattnu.org.

adres: Jac. P. Thyssepark 34-104
(complex 10)

adres: J.W. Frisolaan 2-38 en 9-23
(complex 7)