Reparatieverzoeken

Woningstichting Naarden wil uw woning in goede staat onderhouden. Toch kan het voorkomen dat u last hebt van een probleem of storing in uw woning. Dan kunt u zich met een reparatieverzoek tot ons richten.

Huurdersonderhoud

In de wet staat dat de huurder de woning moet verzorgen als een ‘goed huurder’. Daaronder valt ook het uitvoeren van kleine reparaties. En alles wat hij door eigen schuld kapot maakt, moet hij ook weer (laten) maken. Goed onderhoud betekent óók dat de kleine reparaties die de huurder behoort te doen, tijdig worden uitgevoerd door huurder zelf of door een vakman.

In het Besluit kleine herstellingen wordt een aantal zaken genoemd waarvoor de huurder zelf moet zorgen of waarvan de wet zegt dat de kosten voor de huurder zijn.

Dat u als huurder binnen de woning zelf moet schilderen, sauzen en behangen en uw tuin verzorgt, is meestal wel bekend. Maar dat ook allerlei kleine dagelijkse reparaties voor uw rekening zijn, is minder bekend. Dit noemen wij huurdersonderhoud. Alle onderhoud en/of reparaties in, om of aan de woning, inclusief bijgebouwen, die het gevolg zijn van beschadiging, vernielingen, ondeskundig en/of onjuist gebruik door de huurder/bewoner zijn voor rekening van de huurder. Alle onderhoud en/of reparaties in, om of aan de woning met bijgebouwen, die het gevolg zijn van slijtage door normaal gebruik, ouderdom, verzakking, bouwfouten, grove schuld of moedwillige verwaarlozing door de verhuurder, zijn voor rekening van de verhuurder.

Ongedierte
Een bijzonder punt bij de verzorgingsplicht van de huurder is de ongediertebestrijding. Als huurder bent u verplicht alles te doen wat in uw macht ligt bij de bestrijding en voorkoming van ongedierte. Het kan zijn dat u voor eigen rekening hiervoor derden moet inschakelen.

Hebt u een reparatieverzoek dat moet worden opgelost door Woningstichting Naarden?

Dan kunt u voor de volgende problemen direct contact opnemen met de door ons gecontracteerde firma’s. Let op: schakelt u zelf een ander bedrijf in dan de vermelde bedrijven, dan zijn de kosten altijd voor uw eigen rekening.

• Is uw riolering verstopt?
    U kunt rechtstreeks contact opnemen met de firma Teeuwissen in Huizen. Telefoon 035 – 525 23 19.
  • Hebt u een storing aan gas of stroom?
    Nationaal storingsnummer voor gas en stroom telefoon 0800 – 9009
  • Hebt u een storing aan de cv-installatie of warmwaterinstallatie?
    U kunt rechtstreeks contact opnemen met Van Joolen, 24 uur per dag bereikbaar via telefoon 035 – 695 08 04. (Tussen 16.30 en 8.30 uur het antwoord apparaat inspreken en u wordt teruggebeld.)

Hebt u een ander reparatieverzoek?

U kunt dit op de volgende manieren bij ons melden:

• Telefonisch tijdens de openingstijden van Woningstichting Naarden:
    035 – 6947375.
  • Calamiteiten en andere zeer dringende storingen buiten kantooruren, die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten, kunt u rechtstreeks melden via het algemene telefoonnummer van Woningstichting Naarden, waar u via optie 3 van het keuzemenu met de 24-uurs calamiteitendienst wordt doorverbonden.
  • Meldt uw reparatieverzoek met onderstaand formulier en upload ter verduidelijking eventueel een foto.